İhsan Eliaçık - Bektaşi devleti olmaz, adalet devleti olur

İhsan Eliaçık - Bektaşi devleti olmaz, adalet devleti olur

Kürsü TV

1 месяц назад

3,880 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@ahmettuncdoker1025
@ahmettuncdoker1025 - 27.09.2024 20:08

Bu proje ABD nin bölgeyi istikrarsizlastirma projesidir,

Ответить
@Skimpflasyon
@Skimpflasyon - 27.09.2024 20:50

Sünni devleti oluyor da bu niye olmuyor hocam ?

Ответить
@34msr
@34msr - 27.09.2024 21:54

Şehri rıza

Ответить
@blue-ey1ue
@blue-ey1ue - 27.09.2024 22:58

Ответить
@ahmetistanbul1969
@ahmetistanbul1969 - 27.09.2024 23:47

Devletin dini adalet olmalı
Olmazsa ne olur
İşte dünyada gördüğün
Devletler/düzen Gibi olur kimin gücü kime yeterse

Ответить
@SadegülArslan
@SadegülArslan - 28.09.2024 00:12

❤❤❤❤❤🎉

Ответить
@Sarih08
@Sarih08 - 28.09.2024 02:31

Hocam sizce mülkün, ( Gayr-ı menkul, taşınmaz mal ) temeli nedir? Tapu mu? O tapuyu size verenler sizin bulunduğunuz bölgenin tapularını iptal edip geçersiz saysa nereye başvurur sunuz? Hukuk sistemine yani mahkemeye. Mahkeme sizi haklı bulup ADALETli karar vererek sizin tapunuzu tekrar geçerli kılsa sizin mülkünüzün temeli ne olur?
Mülk niye devlet demek olsun ki? Mülk de devlet de arapça sözcükler. Hz. Ömer adalet devletin temelidir de diyebilirdi... Neden kimse devlet dairesinde çalışırken ben mülk dairesinde memurum, 657 ye tâbi mülk memuruyum demedi şimdiye dek? Türkiye cumhuriyeti mülkü denmedi? Mülk opera ve balesi...

Ответить
@cesurolmezer795
@cesurolmezer795 - 28.09.2024 04:43

İhsan hocam saygılar sevgiler.İlmine sağlık aydınlık insan.

Ответить
@birolselvi366
@birolselvi366 - 28.09.2024 09:20

Önce şunu söylemek istiyorum PEYGAMBERİMİZİN YAŞADIĞI ZAMAN NE MESEPLER NEDE CEMAATLAR YOKTU. Ne İslamiyetten kopmuş Sünnilik Dini yoktu. ne Şiilik nede Alevilik yoktu. PEYGAMBERİMİZİN YAŞADIĞI GİBİ HİÇBİR MESEPE BAĞLI OLMADAN HALÜKARDA DİNİMİZİ YAŞAYABİLİRİZ HAYIR YAŞAYAMAYIZ DİYENLER SÖZÜ PEYGAMBERİMİZE SÖYLENMİŞ GİZLİ KÜFÜRDÜR

Ответить
@hasancetinkaya477
@hasancetinkaya477 - 28.09.2024 10:06

Nerden çıktı Alevilerin adı ne olursa olsun devlet kurma.Aleviler yaşadıkları devletlerin adalet devleti olması için insanlık davasını n sahipleridirler.Bulundukları ülkelerde yalnızlık kendileri için degil yetmi iki millet için adalet isterler.Buna Alevi termolojinde Rızalık Şehri denir.Yani herkesin birbirinden RAZI olduğu bir devlet.

Ответить
@ylmazyigit4440
@ylmazyigit4440 - 28.09.2024 12:03

Arnavutlukta Bektaşi devletinin kurulması, dini turizmin kapısını açar.
Bunun Mısır, Türkiye siyasi etkisi olacaktır.
1820-1925 Bektaşiliğin faaliyetleri durduruldu. Mal ve mülklerine el konuldu.
Bektaşi ve Alevi siyasal hareketi çoktan birleşti.
Mahidevran Sultan'ın abisinin soyundan gelenler Arnavutlukta köklü bir değişim yapacak gibi.
Türkiye'de durum çok daha farklı. İlk önce Cumhuriyet değerlerinin kazanılması gerekiyor.
1-Eğitimde bilimsel ve laik modele yönelmesi gerekiyor.
2-Dini kurumlarda eşitlik ilkesi.
4-Ekonomik değerlerin kazanılması.
5-Yasaların uygulama ilkesi.
...

Ответить
@hayridemirkaya49
@hayridemirkaya49 - 28.09.2024 14:35

Arnavutluk'taki bu oluşumu destekleyen bir Alevi-Bektaşi vatandaşım ama İhsan ELİAÇIK Hocamızın anlattıklarına da yürekten katılıyorum, aslında doğru olanda budur.Lakin ALEVİ-BEKTAŞİLERİN bütün dünyada bir güç olabilmeleri için böyle bir oluşuma ihtiyaçları zorunlu hale gelmiştir. Benim desteklemem bu nedenle..❤❤❤🎉

Ответить
@hayridemirkaya49
@hayridemirkaya49 - 28.09.2024 14:37

Sayın ELİAÇIK HOCAM'A en derin selam ve sevgiler iletiyorum..❤❤❤❤🎉🎉🎉

Ответить
@ListeO
@ListeO - 28.09.2024 14:39

Bektaşi/Alevî devletinin Nevşehir'de Hacı Bektaşi Veli dergahının bulunduğu bölgede kurulması daha doğru olur. Bu Ihsan efendiye şunu sormak istiyorum. Sünnî devleti oluyorda Bektaşi devleti niye olmuyor?

Ответить
@NurşenGenç-m9p
@NurşenGenç-m9p - 28.09.2024 15:59

Adalet devleti olmazsa. İştesürtük cibilliyetsiz vandal devleti meydana çıkar. Çocuklar öldürülür, o benim hısımım dersin. Katledersin. Benim tarikatım dan dersin. Meydana 25. Yıldır insanlara hakaret, vergi azmış bir hükümet sitili meydana çıkar. İliçte insanlar yerin altına gömülür. Aleviler. Hz. Hüseyinin hangi ilkesini meydana çıkardılar. Hiç Hz. Hüseyinin hangi davranışını onayladılar. Yaşananlar meydanda. Zulümün karşısında yürüdüler mi. Dövülen öldürülen çocukların hangi sorunlarının üzerine gittiler. Bıraksınlar. Hz Hüseyin gibi baş mı verdiler. İsmi kullanıp durmasınlar. Bakın Türkiye de adaletsizlik almış başını gidiyor hani nerdeler, ortalıkta görünmüyolar. İlimadamları dövüldü hani nerdeler. Hz Hüseyin'in adını kullanarak adalet sağlanmıyor, O'nun amelini yaşadılar mı. Hz. Hüseyin gibi baş verdiler mi.

Ответить
@Son_Mektup
@Son_Mektup - 28.09.2024 17:33

Seküler hayat tarzını benimsemiş. Herkesin inancı kendisi ile İnandığı Tanrısı arasındadır diyen Bektaşilik öğretisi, özünde ilahi olan insanın Allah ile olan yakınlaşma ve dindarlaşma sürecinin kişinin kendi nefsini temizleyerek saflaşması olarak görmesi sebebiyle herhangi bir siyasi otoritenin tahakküm aracı haline gelmesi taşıdığı bu karakterden dolayı mümkün değildir. Sünni devleti oluyor Bektaşi devletide olur diyenler Sünniliğin dayatmacı karakteriyle Bektaşiliği nasıl bir tutarlar!! Pirin adını bir rejime maal etmek zaman ötesi evrensel mesajı gölgeler. Pirimiz gönüllerimizin sultanıdır.

Ответить
@sblgcl4471
@sblgcl4471 - 28.09.2024 18:12

Adalet var bektasilikte 4 kapi 40 makam islamin gercek ogretisi

Ответить
@HalilÜlker-r2g
@HalilÜlker-r2g - 28.09.2024 19:29

Neden olmasın dünyanın görüp gorecigi en barış sever mesebi ve yolu

Ответить
@AnılKayar-p5f
@AnılKayar-p5f - 28.09.2024 19:32

Bektaşilik mezhep değildir Pir Hünkar Hacı Bektaş Veli nin izinden giden Balım Sultan' ın kurmuş olduğu tarikat tır ve herkes Bektaşi olamaz Bektaşi olmanın usulleri vardır . Bektaşiler in sadece bir merkezi vardır orda Nevşehir de bulunan pirimizin dergahıdır.....

Ответить
@ahmetmumtazyilmaz6934
@ahmetmumtazyilmaz6934 - 28.09.2024 19:33

Dünyada adalet aramak, öküzün altında buzağı aramaya benziyor hocam...

Ответить
@ciderknights
@ciderknights - 29.09.2024 00:39

Demokratîk Cumhuriyetin Mîmarî Sayin A. Ocalandir

Ответить
@BlueEye-bb2ub
@BlueEye-bb2ub - 29.09.2024 06:27

Bektashi devleti kurmak istemekteki amac
dogustan Ortadoks hirstiyan simdi Katolik olan gercekte Ataist Edi Rama
Yunan ve Sirp yanlisi iki yüzlü,
alcak sinsi biri ve fikrinin arkasında başka planları olan biri.
Ve Sarosla cok yakinligi olan Müslümanlardan nefret eden biri.
Amacı Kosova'yı bölmek ve Arnavutluğu bölmek.
Komünist Enver Hoca zamanında Arnavutluğun nüfusunun %20'sinin Ortodoks, %10'unun Katolik, %70'inin Müslüman olduğu söyleniyordu.

Bu, Batı'ya vermek istedikleri bir intibaydı ve gerçek değildi.
Bugünlerde Edi Rama'nın yalanlarıyla Müslümanların %50 olduğu söyleniyor. Bu çok daha büyük bir yalan. Arnavutluğun Hristiyan nüfusu %15 bile değildir.
Yarın Arnavut Ortodoks Kilisesi de aynı şekilde bağımsız bir devlet isteyecektir. Sırbistan'da, Kosova'da aynı şekilde bağımsız bir Ortodoks Sırp devleti isteyecektir.
Edi Rama, Ortodoks doğmuş, Sırp ve Yunan yanlısı bir Arnavut vatan hainidir.

Ответить
@BlueEye-bb2ub
@BlueEye-bb2ub - 29.09.2024 06:27

Bektashi devleti kurmak istemekteki amac
dogustan Ortadoks hirstiyan simdi Katolik olan gercekte Ataist Edi Rama
Yunan ve Sirp yanlisi iki yüzlü,
alcak sinsi biri ve fikrinin arkasında başka planları olan biri.
Ve Sarosla cok yakinligi olan Müslümanlardan nefret eden biri.
Amacı Kosova'yı bölmek ve Arnavutluğu bölmek.
Komünist Enver Hoca zamanında Arnavutluğun nüfusunun %20'sinin Ortodoks, %10'unun Katolik, %70'inin Müslüman olduğu söyleniyordu.

Bu, Batı'ya vermek istedikleri bir intibaydı ve gerçek değildi.
Bugünlerde Edi Rama'nın yalanlarıyla Müslümanların %50 olduğu söyleniyor. Bu çok daha büyük bir yalan. Arnavutluğun Hristiyan nüfusu %15 bile değildir.
Yarın Arnavut Ortodoks Kilisesi de aynı şekilde bağımsız bir devlet isteyecektir. Sırbistan'da, Kosova'da aynı şekilde bağımsız bir Ortodoks Sırp devleti isteyecektir.
Edi Rama, Ortodoks doğmuş, Sırp ve Yunan yanlısı bir Arnavut vatan hainidir.

Ответить
@ibrahimakgul4161
@ibrahimakgul4161 - 29.09.2024 06:30

Alevi-bektaşiliğin ortaçağ kalıntısı bir din anlayışına dayalı devlete ihtiyacı yoktur. Bu bir ABD-AB projesidir ve sadece toplumu bölerek birbirine düşman edip o toprakların yeraltı ve yerüstü zenginliklerini daha kolay sömürülmesini amaçlamaktadır. Böyle bir proje tehlikelidir ve çıkmaz sokaktır. Şiddetle reddedilmelidir. Alevi-bektaşi inancı ilim ve bilimi rehber alır, çünķü Hünkâr Hacı Bektaşi Veli derki: "İlimle gidilmeyen yolun sonu karanlıktır. Alevi-Bektaşi inanç taşı toplumsal adalettir, toplumsal Hakkaniyettir. Bu da ancak bütün vatandaşlarına esit yaklaşan gerçek bir lâik devlet yapısıyla mümkündür, yoksa her inancın kendi dinsel devletini kurması ile değil.

Ответить
@celaltapan4212
@celaltapan4212 - 29.09.2024 09:44

Değerli hocama katılıyorum devlet sembolik. Selefilerce katliamlara uğrayan insanları onore etmek olabilir .birde bölgeye göre değişkenlik gösteren ritüeller gelenekler inanış esaslar kaideleri koyabilir ki her kafadan alevilik bu şudur tartışmaları sona erebilir Yani asli amacı akademik bir merkez gibi olabilir Yoksa halkı olmayan devlet den ne farkı olabilirki

Ответить
@alageyik12
@alageyik12 - 29.09.2024 12:41

Türkiye Sünni Hanifi mezhebinin emri altında değilmi resmi ideoloji Kenan evren Sünnilik mezhebini yapmadı mı İslam deyince emevi Abbasilerin uydurduğu Sünnilik mezhebi mi İslam oldu Alevi ler nerde diğer yollarda biz Müslüman diyoruz ya laik demokratik Türkiye Cumhuriyeti devleti oluruz yada Sünnilik devleti olursa Türkiye biz Aleviler de böyle devlet oluruz kimsede gucenmesin biz Türk Aleviler kendi öz yurdumuzda Yavuz denen Muaviye ile birlikte yok edildik katledildik diyanet askerî kışlada cami yaptı

Ответить
@timuralicaliskan8388
@timuralicaliskan8388 - 29.09.2024 12:57

Bir Bektaşi devletinin kime ne zararı olur.Hemde Arnavutlukta. Bektaşiler vatikana benzemez sn Eliaçık.

Ответить
@EnderYavuz-qw6gn
@EnderYavuz-qw6gn - 29.09.2024 18:42

Bir tuğlada siz koyun hep yok saydılar

Ответить
@emreunal026
@emreunal026 - 29.09.2024 21:32

Anadolu’da tek bir devlet vardır, Türkiye Cumhuriyeti devleti!!!
Alevi-Bektaşi devleti kurmak isteyen İran’a defolsun gitsin

Ответить
@absoluteanonomity6994
@absoluteanonomity6994 - 29.09.2024 23:01

Hacı Bektaş varken Arnavutlukta niye kurulsun. Bektaşiligin merkezi Anadoludur.

Ответить
@abdullahergul4423
@abdullahergul4423 - 30.09.2024 00:53

Bu " adam lar " devletin ne olduğunu bilmiyorlar galiba! Tarikatın devleti OLURMU? Klasik yada bu yüzyılda! Bu durum bir kurgu olmalı!? Kim yada kimler ne yapmak istiyorlar!? İhtiyaç yok buna Bu bazı grupları proveka etmek isteyenlerin bir oyunu 😮

Ответить
@abdullahergul4423
@abdullahergul4423 - 30.09.2024 00:57

Devlet ekonomik sosyal siyasal kültürel anlamda bir bir organizasyon değil mi!? Bu tezgahı kimler kuruyor 😮😅

Ответить
@yabguulgen7397
@yabguulgen7397 - 30.09.2024 09:43

Bektaşilik Türklüktür ve Türklüğün özüdür.

Ответить
@alideniz5298
@alideniz5298 - 30.09.2024 13:00

Aleviyim alevi bektaşi devletine karşıyım hukukun ütünlüğü ve adaletin olduğu bir ülke istiyoruz

Ответить
@alideniz5298
@alideniz5298 - 30.09.2024 13:01

İnançsal temele dayalı devlet istemiyoruz laiklik

Ответить
@alideniz5298
@alideniz5298 - 30.09.2024 13:03

Demokrasi

Ответить
@alideniz5298
@alideniz5298 - 30.09.2024 13:06

Vidan

Ответить
@kenanilbey4217
@kenanilbey4217 - 01.10.2024 17:38

Bektaşilik bir mezhep değildir tarikattır.Ayrıca bektaşilikte hanefi maturidilik hakimdir.

Ответить
@muraterdogan9792
@muraterdogan9792 - 04.10.2024 12:16

ihsa(n eli)açık (elin)e keline cebine ebene sahip ol, YOLDA OLMAYANLAR İŞİMİZE KARIŞMASIN, BİZE YOL ÖĞRETMEYE KALKMASIN :(

Ответить
@gezgingokdogan157
@gezgingokdogan157 - 05.10.2024 23:24

arnavutluk başbakanı uyanık adam , ileri görüşlü birisi ,ülkesini kalkındırmasını biliyor , avrupa ve amerikada beş milyonun üzerinde alevi yaşıyor bunların büyük kısmının mali durumu ıyı sayılır bunların yarısı türıst olarak arnutlugu ziyaret etse ve bzıları yazlık ev alsa herşeyi bırak fantazi olsun dıye pasaport alsa bile ekonomıye çok büyük katkıdır ,,neymiş efendim böyle devlet olurmuymuş , elin uyanık başkanı yaparsa oluyor ,bizimkinlerde garıban surıyelı beslıyor

Ответить
@nesimiyasar4274
@nesimiyasar4274 - 06.10.2024 10:02

🤔

Ответить
@nesimiyasar4274
@nesimiyasar4274 - 06.10.2024 10:13

Üstadım bu bildiğiniz gerçek bir devlet değil.
Sembolik bir oluşum.

Ответить